رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 17 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا ویروس در جهرم نزدیک به ۱۶۰ نفر است، اظهار کرد: موارد بستری نیز در حال افزایش است در حالی که با وجود تمام هشدار‌های گفته شده برای مقابله با این ویروس مهلک، حساسیت مردم در پیشگیری کم شده است.

او با بیان اینکه با باز شدن برخی از اصناف مردم مانند قبل در خیابان‌های شهر رفت و آمد داشته و از تجمعات واهمه‌ای ندارند، اضافه کرد: این مهم را در نظر بگیرید که شهر بسیار آلوده و هر سنی می‌تواند درگیر این بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن رفتار این بیماری تصریح کرد: افراد مسن و با بیماری زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض ابتلاء به این بیماری هستند تا آنجا که می‌شود محیط خانه را ترک نکنید و بدانید امن‌ترین جا برای شما خانه است.

رحمانیان با بیان اینکه کرونا ویروس حتی کودکان و نوزادان هم در گیر می‌کند، گفت: از والدین تقاضا می‌شود فرزندان خود را با خود به فروشگاه ها، سوپر مارکت‌ها و مکان‌های پر تردد نبرند.

او افزود: از صاحبان مشاغل که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شده اند خواهشمندیم اصول بهداشتی را در محل کسب خود رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه گند زدایی مکرر محیط کار همانند سطوح بسیار مهم است، ادامه داد: فروشندگان این نکته را مد نظر داشته باشند که رعایت نکردن نکات بهداشتی ابتدا باعث به خطر افتادن جان خود آن‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه اصناف مختلف خود بیشتر از همه در معرض خطر هستند، اضافه کرد: فروشندگان اگر پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نکنند طبق قانون نسبت به تعطیلی آنان اقدام خواهد شد.

رحمانیان تصریح کرد: فروشندگان این را در نظر بگیرند که تجمعات عامل اصلی انتقال این بیماری از فرد به فرد دیگر است و نباید تراکم جمعیت در محیط کار افزایش یابد.

او با بیان اینکه حفظ فاصله فیزیکی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از این بیماری است، گفت: فروشندگان باید این نکته را در محل کسب خود در نظر گرفته و در صورت رعایت نکردن از سوی مشتریان تذکرات لازم را دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه از دور همی و هم نشینی‌های خانوادگی و دوستانه بپرهیزید، افزود: پارک ها، خیابان‌ها و فضای سبز محیطی امن برای شهروندان نیست.

رحمانیان گفت: برای کاهش آمار مبتلایان کرونا ویروس و نبود مرگ و میر از این بیماری، تنها راه ماندن در خانه و پرهیز از اجتماعات است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار